Ölü Gelin ( Corpse Bride )

7 Ağustos 2008 Perşembe



Bu yazımda sizlere ''Ölü Gelin'' adındaki animasyondan bahsetmek istedim.Filmi ilk kez bir arkadaşımda görmüştüm ve ilgimi çekti.Bende filmi arkadaşımdan ödünç aldım.İlk izlediğimde o kadar beğenmiştim ki cd'yi geri götürene kadar kim bilir kaç kez izledim:)Hatta başka bir gün bir kez daha istemiştim arkadaşımdan:D Her neyse isterseniz size biraz filmin hikayesini anlatıyım: Victor Van Dort adındaki genç adam kısa süre sonra ailelerin isteği üzerine hiç tanımadığı Victoria adında bir kızla evlenecektir.Ancak Victor kendini evlenmeye henüz hazır biri gibi hissetmemektedir.Victoria ile tanışınca evliliğin o kadar da kötü olmadığını düşünür ve evlenmeyi kabul eder.Evlilik provaları sırasında evlilik yeminini bir türlü doğru düzgün okuyamaz ve çeşitli sakarlıklar yaparak çevredekilere zarar verir.Böylece insanlar onun evlenmek istemediğini bu yüzden böyle davrandığını sanır.Victor bu duruma çok üzülür.Bir gece dışarıya çıkar ve kendi kendine evlilik yeminini okumaya çalışırken elindeki yüzüğü yanlışlıkla ölü gelinin parmağına takıverir.Yüzüğü parmağına taktığında ölü geline evlenme teklif etmiştir ve o da bunu kabul eder.Daha sonra Victor apar topar ölüler diyarına götürülür.Ölüler diyarı Victor'un sandığı gibi değildir.Ölüler diyarı yaşayanların dünyasından ve sıkıcılıktan çok uzak eğlence dolu bir yerdir.Yine de Victor'un Victoria'ya kavuşmasına hiçbir şey engel olmayacaktır.
Filmin yönetmeni Tim Burton.Filmde Victor'u Johnny Deep, Victoria'yı Emilly Watson ve Ölü Gelin(Corpse Bride) i ise Helena Bonham Carter seslendiriyor.Filmin süresi ise 74 dakika.Filmi izlemenizi şiddetle tavsiye ediyorum:D Gerçekten çok güzel ve sizinde beğeneceğinize eminim.Az kalsın unutuyordum işte
bu da Ölü Gelin'in resmi sitesi..

1 yorum:

Adsız dedi ki...

filmin müzikleri de çok güzel, herkese tavsiye ederim...